Hendek ve Düzce Gezimiz

Hendek ve Düzce gezimiz – 03.04.2010

Sevgili Dostlar,
2 Nisan tarihinde Hendek Belediye başkanı Sn. Ali İnci beyin davetlisi olarak Hendek ilçemize gittik. Guruplar Cuma günü ve gecesi ile Cumartesi sabahı Bayraktepe Salman Dede Mesire alanına ulaştılar. 24 ünite birlikteydik.

Öncelikle başkanımızın yardımcısı Elife Özerçetin hanımın rehberliğinde Bayraktepe ve Kültür evini ziyaret ettik. Gerçekten çok güzel bir müze düzenlemesi ve tesis ile karşılaştık. 12 etnik gurubun yaşan biçimini, kullandıklarını ve giysilerinin ve minyatür bebeklerin sergilendiği salonu gezdik. Daha sonra üst katta çok güzel hazırlanmış bir salonda çaylarımızı içip sohbet ettikten sonra bize tahsis edilen otobüs ile Hendek merkezine geldik.

İlçe içinde kısa bir yürüyüş yaparak “Osmanlı Çadır”ı adını verdikleri, herkesin ücretsiz çay içip sohbet edebilmeleri amacı ile hazırlanmış bir Çadırda bizlerde çaylarımızı içip dinlendik. Daha sonra verilen yemek molasında yöre yemekleri ile bilinen Mimoza restorantta yemeğimizi yedik. Rehberimiz bizi süt ürünleri mandrasına götürdü. Hijyen kuralları nedeni ile hepimizin giremediği mandarayı aramızdan seçilen bir heyet gezdi ve orada siparişlerimiz verip konakladığımız alan döndük. Mesire alanı çok büyük, içinde futbol sahası ve yağlı güreşlerin yapıldığı bir alan mevcut. İçinde Salman Dede’nin türbesinin bulunduğu bir camii, küçük bir hayvanat bahçesi, restorant, büfe ve tuvaletleri bulunuyor.

Akşam Ali bey tüm karavancılara yemek ikramında bulundu ve kendilerine verdiğimiz sembolik bir hediyemizi kabul ettiler. Gece saat 01.00 kadar birlikte sohbettik ve başlarından geçen çok ilginç olayları bizlerle paylaştılar. Kendilerine teşekkür ederiz.

Sabah kahvaltı sohbetlerinden sonra imara açılan bir arsa ziyareti yapıldı ve öğlen saatlerinde Hendek’den ayrılıp yeni ilimiz Düzce’ye doğru hareket ettik.

Düzce Cumayeri, Rafting yapılan yemyeşil bir vadi içinde yeralan, her tarafından sular fışkıran Melen çayı kenarında bir yerleşim yeri. Dokuzdeğirmen ise raftinglerin başlangıç noktası. Köy Muhtar Bayram Kartal bey sıcak bir karşılama sonrası bize kalabileceğimiz çok güzel bir yer tahsis etti ve rahat etmemiz için gerek her çabayı bizlere gösterdi.

Havanın çok güzel olmasından da yararlanarak köyü, 600 yıllık tarihi çınarının altında Bayram beyin ikram ettiği çaylarımızı içerek doğanın mis gibi havasını ciğerlerimize doldurduk. Daha sonra bize tahsis edilen bir otobüs ile enteresan iki katlı dinlenme terasını ve suların çılgın gibi aktığı ve köye adını veren değirmenleri gezdik, şelaleyi gördük. Üzücü haber ise, İstanbulun su ihtiyacını karşılayacak baraj inşaatı bittiğinde bu güzel yerler ne yazık ki sular altında kalacak.

Akşam, çadır alanında mangallamızı ve kamp ateşimizi yaktık, Cengiz beyin uzun seren direğine Bayrağımızı ve ışığımızı asıp etrafında yemeğimizi yedik. Bazı arkadaşlarımız akşam guruptan ayrılarak geri göndüler. Kamp ateşi karşısında yenen yemekten sonra tesisin sobası yakıldı. Soba yanında çay ve fındık eşliğinde sohbete devam edildi.

Pazartesi sabahı Bayram beyin sabah kahvaltısına herkes için sıcak süt göndermesi büyük incelikdi. Yapılan çevre gezileri, güzel insanlar ve unutulmaz doğal güzellikleri tanımamızı sağladı. Esentepe Köyü mola yerinde Davut Pirdal ile Kader’in güzel çaylarını içtik. Kendine güvenen bir gurup Şelaleye kadar yürüdüler, aynı günün sabahı açılan yoldan giderek şelalenin ilk izleyenleri oldular.

Öğlen yemeği, Çınar yanındaki Melen manzaralı restoranda yendi. Yöresel yemeklerin de ikram edildiği restoran fiyatları ile de hem mideye, hem keseye uygun. Yemek sonrası teşekkür ve veda için Muhtar Bayram Kartal’ı ziyarete gidildi. Güzel bir tesadüfle Cumayeri Kaymakamı Zafer Coskun ile ilçe milli eğitim müdürü Feridun Baldağ’ı tanıdık. Muhtarın bahçesinde ayranlar içildi, ev baklavaları yenildi. Turizm konulu sohbetler edildi.

Gerçekten tanıdığımız bütün yöneticiler çevre ve turizmin gelişmesi için el ele vermişler. Karavancılar da benzer idealleri için her konuda destek olmaya söz verdiler. Bu geziyi en kısa zamanda tekrarlamak dilekleri ile veda edilip dönüşe başlandı.