Küçükkuyu Gezisi

Küçükkuyu gezisi – 23.04.2010

Değerli Dostlar,
Daha önce planladığımız gibi 23 Nisan gezimizi gerçekleştirmek üzere 21 Nisan sabahı Küçükkuyu’ya gitmek üzere Behçet beyle aynı zamanda İstanbul’dan hareket ettik ancak Behçet beyin aracında çıkan problem yüzünden ben yola yalnız devam ettim ve Tekirdağ’da Cevdet- Meral Çelikörs çifti ile buluşarak rahat bir yolculukla Kilitbahir üzerinden Kaya Kampinge ulaştık.

Havanın güzelliği, oksijen ve deniz havası daha ilk günden üzerimizdeki yorgunluk ve stresi atmamızı sağladı.

Bize katılmak için yola çıkan ancak Bursa’da bir tadilat için takılıp kalan Tuğrul-Eda Başaranoğlu çifti ise ne yazık ki gelemediler.

Ertesi sabah Devrek’ten Asya KKD üyemiz Dr. Hilmi-Emine Atalay çifti ve hemen arkasından Eskişehir’den Uludağ KKD üyemiz Veteriner Deniz-Firdevs Gürer çifti aramıza katıldı. Tatilimiz boyunca Asya KKD den Bülent-Zeynep çifti bizimle birlikte oldular. Üyemiz Erkan Ağ ise bizi motosikleti ile ziyaret etti. Günümüzü sohbet ederek, denize girerek ve karavanlarımızın eksikliklerini gidererek geçirdik. Akşam karavanlarımızın arasına kurduğumuz ortak soframızda, balıklarımız Cevdet beyin malgal uzmanlığında pişerken bizlerde geç saatlere kadar sohbet ederek geçirdik.

İlk gezimizi Kamp sahibi Kaya beyin Karavanı ile Asos, Behramkale ve Kadırga koyuna yaptık. Antik kenti, Athena tapınağını ve Selçuklu camisini gezdikten sonra taş otellerin yer aldığı Asos limanında sahil lokantalarının birinde nefis Ege ve Midilli manzarasına karşı balıklarımızı yedik ve kordonunda kısa bir gezinti yaptık. Daha sonra yokuşun azizliğinden dolayı kısa bir yürüyüş yaparak tepede Karavana binerek Kadırga koyun geldik. Kahve ve çay molasının ardından kampımıza döndük ve günün yorgunluğunu çarşaf görüntüsü veren Ege sularında çıkardık.

Akşam yine mangallarımızda balıklarımızı pişirirken, bir yandan da hanımlar mangal üzerinde iki tepsi su böreği hazırladılar. Yemeğimizi Kaya beyin üyesi olduğu Musiki cemiyetinden arkadaşları ile bizlere önce gençlik yıllarımızın nostaljik Türk müziği ve arkasından Türk hafif müziği parçaları eşliğinde yedik ve unutulmaz bir dinletinin keyfini çıkardık. Finalinde ise eski dostların el ele çok hoş bir görüntüsü ile noktalandı.

Bu sabah yeni üyemiz Hüseyin-Nursel Bozkurt çifti aramıza katıldılar. Hüseyin beyin bizlere hediye ettiği zeytinyağı ürünlerinden en fazla ilgimizi Zeytin reçeli çekti, çok değişik bir lezzeti var, tavsiye ederim. Son gezimizi Kaz Dağlarına düzenledik. Mitolojik İda dağının doyumsuz manzara ve bol oksijeni içinde Darıdere mevkinde şelaleye kadar toplam 4 km.lik orman içi yürüyüşümüzü yaptık, astımlı arkadaşlarımız bile hiçbir zorluk çekmeden yürüyüşümüzde bize eşlik ettiler ve Kaz dağlarının bol oksijeninden azami derecede istifade ettiler. Bu arada bölgenin doğal göletinide gördük ve çimenlerin üzerinde çıplak ayak ile enerjimizi boşalatarak nefis saç kavurmamızı yedik. Gerçi Deniz arkadaşımız zamandan kazanmak için sipariş ettiği külbastı yemekten sonra geldi ama olsun. Kampımıza döndükten sonra hep birlikte çay ve kahve sohbeti sonrası bazı arkadaşlarımız dönüş için bizden ayrıldılar.

Akşam 4 karavacı gurubumuzun hanımları gözleme hazırladılar ve hafif bir yemek sonrası yine gece sohbetlerine daldık.

Pazar sabahı kahvaltı sonrası bu güzel tatilimizi noktalayarak birer birer geri gönüş yolculuğumuza başladık.